Co je to elektronický podpis?
Elektronický podpis (při použití kvalifikovaného certifikátu PostSignum) nachází své využití při podepisování obchodních smluv a jiných dokumentů, dále při komunikaci se státní správou, jako jsou Finanční úřad, ČSSZ a je možné ho také využít pro šifrování e-mailů (komerční certifikát) pro zvýšení jejich zabezpečení.
Elektronický podpis je také obvykle nutné zřídit, pokud chcete podávat nabídky na veřejné zakázky, např. prostřednictvím portálů NEN, TENDERARENA, E-ZAK a dalších. V rámci právní terminologie dále rozlišujeme Zaručený elektronický podpis a Kvalifikovaný elektronický podpis. Potřebujete-li se poradit, který typ pro vás bude vhodný, neváhejte nás kontaktovat na obchod@elektronickypodpis.cz či prostřednictvím poptávky níže.
Jak si elektronický podpis zřídit?
Zřízení elektronického podpisu bez naší pomoci nebývá pro běžného uživatele snadné. Obvyklý postup totiž zahrnuje stažení nezbytné dokumentace z postsignum.cz, korektní vyplnění všech listin, v příslušném programu vygenerování žádosti o kvalifikovaný certifikát, návštěvu České pošty (CzechPOINT), zde pak podpis smluv a následně nastavení certifikátu na svém počítači. Jde to ale i snáze – přečtěte si dále, v čem tkví krása naší služby.